Jaki licznik rowerowy wybrać?

Istnieje wiele opcji, jeśli chodzi o liczniki rowerowe. Masz trzy główne możliwości wyboru: ZELT, TUBE i PYRO. Liczniki te różnią się zdolnością do wykrywania kierunku jazdy i wykrywania rowerów. Powinieneś wybrać ten typ licznika, który jest odpowiedni do danej sytuacji.

ZELT

Licznik rowerowy ZELT jest jednym z najbardziej zaawansowanych liczników rowerowych na rynku. Jest zasilany bateryjnie i wykorzystuje jednorazowe pętle klejowe do wykrywania rowerów z niezwykłą precyzją. Pozwala to na korzystanie z szerokiej gamy udogodnień dla rowerzystów, od dróg wspólnych po wyznaczone ścieżki rowerowe. W przeciwieństwie do konwencjonalnych liczników rowerowych, które wymagają instalacji i konserwacji, ZELT można łatwo przenosić między lokalizacjami. Wykorzystuje również zaawansowany algorytm SIRIUS, który rozróżnia rowery i samochody, co czyni go idealnym licznikiem dla pasów rowerowych i wydzielonych ścieżek rowerowych.

Licznik rowerowy ZELT jest dostarczany przez Eco-counter, francuską firmę specjalizującą się w liczeniu rowerów i pieszych. Firma ma w użyciu ponad 14 000 liczników i dostarczyła je radom w ponad 50 krajach. To czyni ich światowym liderem w liczeniu rowerów i pieszych. Oferują również szereg akcesoriów i oprogramowania do systemów liczenia rowerów.

Firma od ponad 20 lat tworzy rozwiązania do liczenia rowerów i pieszych. Ich misją jest dostarczanie społecznościom innowacyjnych narzędzi, które mogą pomóc w liczeniu ludzi. Skupiają się na liczeniu ludzi i opracowują systemy liczenia, które pasują do najnowszych potrzeb społeczności i organizacji. Mają wiele różnych dostępnych modeli, w tym modele specyficzne dla rowerów i liczniki dla pieszych.

TUBE

Licznik rowerowy TUBE to wygodne i niedrogie narzędzie do pomiaru wykorzystania rowerów. Liczy on rowery na ulicach publicznych poprzez pomiar odległości pomiędzy przednim i tylnym kołem przejeżdżających rowerzystów. To innowacyjne urządzenie jest bardzo dokładne i potrafi odróżnić rowery od innych pojazdów zmotoryzowanych w ruchu mieszanym. Może również liczyć liczbę rowerzystów w grupie.

Liczniki rur występują w dwóch podstawowych odmianach, totalizatory i rejestratory. Totalizatory liczą liczbę uderzeń i dzielą przez dwa, aby w przybliżeniu określić prędkość pojazdów. Z drugiej strony, rejestrator rejestruje czas nagrań, aby zapewnić klasyfikację pojazdu i prędkość jazdy. Podczas gdy totalizator jest odpowiedni dla wejść do parków, inżynierowie rządowi, konsultanci i wykonawcy danych najprawdopodobniej będą potrzebować rejestratora znaczników czasu, aby uzyskać bardziej dokładne dane.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz Eco-Tube czy konwencjonalny licznik rowerowy, powinieneś użyć timera, aby upewnić się, że licznik działa prawidłowo. Krótki okres obserwacji od piętnastu do trzydziestu minut powinien wystarczyć, aby zapewnić dokładne zliczanie. Najlepiej, gdy pracownik przejeżdża rowerem przez ścieżkę i uruchamia licznik. Alternatywnie można użyć tabletu z systemem Android lub Eco-Link do zatwierdzania zliczeń.

Dostępny jest również stały licznik rowerowy, Plot Watcher Pro. Wykrywa on metalowe elementy na kołach rowerowych. Urządzenie to jest kompatybilne również z innymi rowerami i może być montowane do pobliskich drzew i słupków. Rozwiązanie to pozwala również na dokładną analizę mode-share. Te cechy sprawiają, że jest to doskonały wybór do liczenia rowerzystów na drogach publicznych.

Inną alternatywą jest licznik rowerowy na podczerwień. To urządzenie może być używane do liczenia wszystkich typów rowerów. Wykorzystując czujnik podczerwieni, może on również rozróżniać pieszych. Jednak pasywne liczniki na podczerwień mają kilka ograniczeń, takich jak nie rozróżnianie kierunku jazdy roweru. Urządzenie to musi być skierowane z dala od drogi i musi być zainstalowane w przestrzeni, która jest poza zasięgiem pojazdów mechanicznych.

FHWA zachęca do stosowania metod monitorowania w celu pomiaru natężenia ruchu rowerowego. Współpracuje z naukowcami w celu testowania technologii monitoringu i rozwijania programów monitoringu. Niniejszy dokument przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w Minnesocie. W badaniach tych zainstalowano kamery wideo i pneumatyczne liczniki rurowe na jezdniach arterii. Następnie badacze porównali dane dotyczące liczby rowerów uzyskane z tych dwóch urządzeń. Po dopasowaniu znaczników czasu z kamer wideo i liczników, zbadali rozbieżności w celu określenia możliwych przyczyn błędu.

Inne opcje obejmują RidePod (r) BT, który wykorzystuje paski piezoelektryczne osadzone w ścieżce. Jego cena wynosi 4,200 dolarów. Może być zasilany przez panele słoneczne i jest przenośny. Można go również zainstalować na słupach użytkowych. Licznik rowerowy TUBE jest przenośny. Jego cena wynosi około 1700 dolarów.

PYRO

Technologia podczerwieni jest używana do liczenia liczby pieszych i rowerów na ścieżce wspólnego użytku. Licznik rowerowy PYRO, który mierzy liczbę rowerów, jest przydatnym narzędziem dla planistów miejskich. Liczniki zapewniają zliczanie w czasie rzeczywistym rowerów i pieszych na ścieżce. Dane z liczników można pobrać, aby pomóc programistom w tworzeniu aplikacji.

Innym urządzeniem dla rowerów jest system liczenia rowerów i pieszych HI-TRAC CMU. System ten wykorzystuje piezoelektryczny czujnik rowerowy oraz piroelektryczny czujnik pieszy na podczerwień. Surowe dane są następnie przepuszczane przez heurystykę estymacji. HI-TRAC CMU jest bardziej odpowiedni dla obszarów miejskich.

PYRO-Box ma duży zasięg i może monitorować ilość pieszych na chodnikach, ścieżkach, a nawet dużych ulicach dla pieszych. Wykorzystuje pasywną podczerwień i technologię piroelektryczną do wykrywania temperatury ciała, a jego inteligentny algorytm ORION zlicza użytkowników. Licznik ten potrafi nawet odróżnić pieszych i rowerzystów w lekko zataczającej się formacji. Jest przenośny i może być umieszczony w różnych miejscach.

Liczniki PYRO-Box mogą być montowane na słupkach w pobliżu miejsc dla pieszych lub wydarzeń, w których występuje typowe natężenie ruchu. Nie nadają się do montażu na powierzchniach asfaltowych i betonowych. Powinny być instalowane z boku obiektu. Można je jednak umieszczać również w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Podobne tematy