Jak uniknąć draftingu w triathlonie

Drafting jest popularną techniką stosowaną przez wielu triathlonistów w celu poprawy ich czasu. Jednak jest ona zabroniona w oficjalnych wyścigach. Wynika to z faktu, że jest uznawana za oszustwo. Praktyka polega również na nieuwzględnianiu godzin treningu, planowania i studiowania, które wkładasz w ten sport. W rezultacie jest to uważane za oszustwo w wyścigach drużynowych i indywidualnych.

drafting w triathlonie

Drafting w triathlonie jest formą dzielenia prędkości. Pozwala zawodnikowi jadącemu z tyłu poruszać się szybciej bez dodatkowego wysiłku. Jednak drafting może prowadzić do poważnych wypadków. Aby zapobiec urazom, unikaj draftingu w triathlonie. Jest to również niezgodne z zasadami. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zrozumieć, kiedy należy draftować, a kiedy nie.

Po pierwsze, rowerzyści muszą unikać dotykania przedniego koła zawodnika przed nimi. W idealnej sytuacji powinni zachować dystans trzech lub więcej długości roweru. Jeśli kolarz zbliży się na odległość mniejszą niż trzy długości roweru, znajduje się w strefie draftingu. Oznacza to, że kolarz musi przejechać w ciągu 15 sekund, aby uniknąć kary.

Po drugie, draftery mogą powodować dyskomfort u pływaków. Są oni zmuszeni do częstego patrzenia w górę i w dół. To sprawia, że trudno jest ocenić ich kierunek. Ponadto pływacy znajdujący się za nimi muszą widzieć stopy pływaka znajdującego się przed nimi, co może powodować poważne urazy. Mogą również powodować dysonans w wodzie, jeśli kopią stopy osoby z przodu.

Jeśli drafting nie jest dozwolony w wyścigach triathlonowych, wciąż warto próbować. Wielu zawodników jest temu przeciwnych, ale uprościłoby to wyścig. Jednak ITU zezwoliło na drafting w większości zawodów. Pozwolili na tę praktykę, ponieważ upraszcza ona wyścig z roweru/biegu do pływania/roweru/biegu do sprintu. Ponadto w większości wyścigów wygrywa osoba, która pierwsza przekroczy linię mety.

Drafting w triathlonie to wciąż kontrowersyjny temat. Zawodnicy obawiają się o bezpieczeństwo swoich konkurentów. Istnieją jednak sposoby na wyeliminowanie tego problemu. W tym celu opracowano nową technologię o nazwie RaceRanger. Urządzenie to wykorzystuje technologię GPS do dokładnej oceny odległości innych zawodników. System ten zmniejsza również szansę na to, że sportowiec zostanie zredagowany przez innego kolarza.

drafting na pływaniu

Drafting na pływaniu to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i energii. Możesz wybrać pływanie bezpośrednio za prowadzącym pływakiem lub przed grupą innych pływaków. Najlepsza pozycja do draftingu jest po stronie pływaka, który oddycha. Ponieważ woda jest gęstsza niż powietrze, drafting od strony pływaka, który oddycha jest najbardziej korzystny. Najlepiej jest draftować z tej samej strony co drugi pływak, ponieważ łatwiej jest oszczędzać energię poprzez zmniejszenie oporu.

Najlepiej jest draftować w ciasnej paczce trzech do pięciu pływaków o tym samym poziomie umiejętności. Grupa powinna zmieniać liderów co około kilkaset jardów. Lider będzie sprintował, a drafterzy będą oszczędzać energię. Gdy grupa przejdzie, lider zatrzaśnie się z tyłu paczki.

Gdy jest wykonywany prawidłowo, drafting na pływaniu może zaoszczędzić do 30% energii. Ma jednak kilka wad. Po pierwsze, utrudnia widoczność. Drafting zmusza pływaków do patrzenia w górę co kilka pociągnięć, co zakłóca ich zdolność do oceny kierunku z punktów orientacyjnych, łodzi prowadzących i wiosłujących. Po drugie, podczas draftingu nie widać, gdzie się kopie, a woda przed nimi jest całkowicie przesłonięta przez drafting.

Podczas gdy drafting na rowerze jest zabroniony, drafting na pływalni jest dozwolony tak długo, jak długo nie utrudnia ruchu drugiemu zawodnikowi. Podobnie jak w przypadku draftingu na rowerze, drafting podczas pływania wymaga ustawienia się za zawodnikiem prowadzącym, aby wykorzystać opór. Ta technika pozwoli Ci płynąć 2-3 minuty szybciej niż osoba przed Tobą.

drafting na rowerze

Jedną z największych frustracji wyczynowych triathlonistów jest drafting na rowerze. Jest to odwieczny problem zwolenników bardziej sprawiedliwych wyścigów. Ale drafting jest niezwykle trudny do kontrolowania. Zawodnik znajdujący się na czele wyścigu może mieć o 50 procent więcej mocy niż zawodnik na 10 miejscu.

Strefy draftingu określa się na podstawie odległości pomiędzy przednim kołem prowadzącego kolarza a przednim kołem kolarza jadącego za nim. Standardowy rower wymaga 1,5 metra (5 stóp) przestrzeni między kołami, pozostawiając mniej niż pięć metrów (18 stóp) otwartej przestrzeni. Kiedy rowerzysta wjeżdża do strefy draftingu, musi przejechać w ciągu 15 sekund przed rowerzystą jadącym z przodu. W przeciwnym razie rowerzysta przed nim musi wyjechać ze strefy draftingu.

Drafting na rowerze jest legalną strategią w triathlonie. Może pomóc zaoszczędzić czas i energię. Znajdując partnera, który ma zbliżoną prędkość, można dostać nogę w górę i zyskać przewagę na rowerze. Kluczem jest jednak ćwiczenie draftingu z mniejszymi grupami najpierw, aż poczujesz się komfortowo z techniką.

Choć system może wydawać się skomplikowany, działa skutecznie. Śledzi on liczbę zawodników, którzy wchodzą do strefy draftu i jak często to robią. Jeśli zawodnik wielokrotnie wjeżdża do strefy draftingu bez ukończenia przejazdu, zostaje ukarany. Zawodnik prowadzący może również otrzymać karę, jeśli blokuje przejeżdżającego zawodnika.

Największym problemem z draftingiem jest sama liczba uczestników na trasie w danym czasie. Większość kursów triathlonowych ma 112 mil długości i jeden urzędnik nie będzie widział każdego wykroczenia draftingu. Urzędnicy są na motocyklach i będą cię karać, jeśli złapią cię na tym.

drafting w biegu

Drafting w biegu w triathlonie jest problemem, który nęka ten sport od dziesięcioleci. Chociaż istnieje wiele potencjalnych rozwiązań, w tym rozszerzenie stref draftingu i bardziej technicznych urzędników, nic nie wydaje się mieć pożądanego efektu. Jednak najnowsza technologia może w końcu zapewnić rozwiązanie. System RaceRanger wykorzystuje czujniki umieszczone na rowerach zawodników, aby określić, jak daleko od siebie są od innych sportowców.

Drafting na biegu jest problemem w triathlonie ze względu na ryzyko zderzenia z innymi zawodnikami. Podczas gdy możliwe jest trzymanie się grupy zawodników podczas części pływackiej, ta praktyka nie jest dozwolona podczas etapu rowerowego. Zamiast tego, zawodnicy mogą podciągnąć się do lidera i wyprzedzić go w sprinterskim finale.

Jednym z rozwiązań problemu draftingu w biegu jest zwiększenie kary czasowej za drafting. O ile zwiększenie czasu jest dobrym początkiem, o tyle kara powinna być znacznie poważniejsza. Zamiast jednorocznego zakazu, sprawca powinien zostać wykluczony z rywalizacji w sporcie na rok lub dłużej. To mogłoby pomóc zwiększyć wielkość wyścigów i zmniejszyć szanse na draft.

Drafting w biegu jest legalny w niektórych wyścigach i pozwala kolarzom zyskać energię od siebie nawzajem. Generalnie, jeśli dwóch kolarzy ma podobne umiejętności, mogą oni na zmianę prowadzić grupę. Jeśli uda im się dogonić siebie w ciągu 15 sekund, kolarz może wrócić do grupy prowadzącej. Dzięki temu obaj kolarze mogą szybciej ukończyć etap rowerowy i oszczędzić energię.

Podczas gdy drafting w biegu nie brzmi tak ryzykownie, może być poważnym problemem w triathlonie. Może wpłynąć na twój wzrok i wpłynąć na twoją zdolność do oceny kierunku. Możesz skończyć kopiąc swoje stopy w czyjąś twarz, co może prowadzić do poważnych obrażeń.

Legalny dystans draftingu w biegu

To legalne dla triathlonisty, aby draftować w biegu i jest to jeden ze sposobów na uzyskanie przewagi podczas wyścigu. Jednak musisz być świadomy zasad i zachować czujność. Musisz również szanować swoich kolegów, oszczędzać energię i dobrze się bawić.

W triathlonie draft-legal, kolarze będą starali się znaleźć kolarzy przed sobą. Zrobią przejście i wskoczą za kolarza, który przełamie opór wiatru. Ważne jest, aby znać zasady tego typu wyścigów, ponieważ jest to bardzo trudne do policji. Istnieją jednak sposoby, aby temu zapobiec. Jedną z takich technologii jest RaceRanger, który jest produktem pięcioletniej pracy Jamesa Elvery’ego. Urządzenie to wykorzystuje dwa czujniki na każdym rowerze, aby wykryć triathlonistów draft-legal.

Ogólnie rzecz biorąc, amatorskie triathlony nie są draft-legal, a rowerzyści mają zakaz jazdy bezpośrednio za rowerzystą z przodu. Jednak w triathlonie zawodowym, kolarze mają prawo do draftingu w określonej odległości, zazwyczaj 10-20m. Odległość ta jest wystarczająca, aby uniknąć nieuczciwego draftingu.

Podczas gdy francuska federacja pozwala na siedmiometrową strefę draftingu pomiędzy przednimi kołami kolarzy, odległość ta wzrasta do 12m w przypadku dłuższych wyścigów. Niemiecka federacja również pozwala zawodnikom na drafting w określonej odległości, a kolarze mają 25 sekund na wykonanie przejścia. Jeśli zawodnik nie przestrzega tych zasad, ryzykuje, że zostanie zdublowany. Jeśli zostanie wyprzedzony, musi bezpiecznie opuścić trasę i musi odbyć karę w polu karnym.

Jeśli chodzi o rower, legalny drafting różni się w zależności od dystansu, ale ogólnie rzecz biorąc, krótszy triathlon ma większe szanse na draft-legal. Oznacza to, że szybsi rowerzyści mogą rozpocząć etap rowerowy w czołówce lub nawet na czele peletonu.

Podobne tematy